Писање писма

Црвенка, 29.06.2020.

 Драга Ана, 

Желим да ти се захвалим на свему што си учинила за мене у претходном периоду. Мени је то много значило. Док смо училе заједно за пријемни испит, дани су брзо пролазили и лакше сам савладала градиво, а и трему. И сви твоји савети су ми добро дошли.

У среду када сам радила тест из српског језика седела сам близу Марка и замисли - погледао ме је и питао за помоћ. Била сам поносна на себе што сам успела да не поцрвеним и наравно, урадила сам му задатак.

Јуче сам сазнала резултате и имам довољан број бодова да упишем школу коју сам желела. Већина мојих другара су, такође, били успешни на пријемном и настављамо дружење у средњој школи. 

П.С. Замисли, Марко ће бити у мом одељењу!


Ивана

             


 

 Онај који шаље писмо је АДРЕСАНТ.

Онај који прима писмо је АДРЕСАТ.

Правилно је и КОВЕРАТ и КОВЕРТА.


Правила за писање писма:

1. У горњем десном углу писма пишу се место и датум.

2. Наслов писма је ословљавање онога коме је писмо упућено (Драга мама – ословља¬вање, затим употреба запете после насловљавања).

3. Ако текст писма почиње одмах уз наслов, онда се реченица не почиње великим словом; уколико текст писма настављамо у следећем реду, онда је неизоставно велико почетно слово прве речи.

4. Писмо може имати неколико целина. Свака целина је нови пасус.

5. На крају писма пишемо поздраве и жеље за скорим виђењем.

6. Иза потписа, ако је он одвојен од текста, не ставља се тачка.

7. Писмо мора бити написано веома уредно и читко, јер се тиме указује поштовање онима којима је писмо упућено.

8. Не писати фразе и клишее.

9. Доследно примењивати правопис и водити рачуна о избору речи.

10. Уколико пишете старијој особи којој се обраћате са ви, то исто чинити и у писму. У том случају се заменица ви пише великим словом.

11. Заменица ви се користи и у случају да желите да покажете велико поштовање особи којој пишете.

12. Писмо не би требало да буде кратко, али ни дуго.

13. Писмо мора бити јасно и конкретно.

14. Не би требало писати од ивице до ивице папира, већ би требало оставити белине са сваке стране.

15. Нешто што смо заборавили може се написати у постскриптуму (то на латинском значи „накнадно дописани податак”. Обележава се латиничним словима P.S., али допушта се и ћирилицом П.С.).

16. Адресирање писма мора садржати све неопходне и тачне податке. На десној половини коверте пише се адреса примаоца. Прво се пише име и презиме примаоца, улица и број, град и земља у којој живи. На полеђини се пишу подаци пошиљаоца писма.

17. Имејл, писмо које шаљемо компјутером, подлеже истим правилима као писмо које шаљемо поштом. 


                               



          


                                         




Коментари